Tuesday 2 August 2011

hari ke-2 barpuasa. at A & E HTAR KLANG

dear diarysuka hati..

hari ke-2 keje kt wad kecemasan hati berdebar2 fikirkan ape plak yg akan jdi hari nie....
pg2 lg aku bole ckp aku bosan duk kt kecemasan (RED ZONE) kt cnie sume kes2 trauma (kemalangan) dan yg berkaitan dgn skit jantung...
ape yg aku bole ckp aku bosan sebab pg2 mmg relaxs coz xde patient kt situ...
kosong.. bole berlari2 kt situ..
pkul 9 lbh bru ade patient...
tp dengan kejutan...
patient datang dengan ambulans call...
patient 2 lelaki melayu..
acident ngn kete.. tp yg ksiannye die kne langgar lari...
smapai2 je patient 2 da xsedarkan diri....
doktor kata " patient no pulse and breathing!!! start CPR now!!!"
mula2 skali MA yg bt CPR pd patient 2...
kemudian bergilir2 dengan doktor....
akhir skali bru aku dan kawan aku yg bt..
kami bergilir bt CPR....
lebih dari 10 cycle kami bt....
arghhh....
penat sangat2...
sakit tangan bt CPR walaupon bergilir2.....
hampir 15 minit bt akhirnya doktor sahkan patient 2 meninggal dunia...
hati sangat sedih sebab xdapat selamatkn patient 2..
semoga berkat bulan ramadhan nie aku doakn roh beliau dicucuri rahmat
dan ditempatkan di kalangan org2 yg beriman amin....

al-fatihah...




3 comments:

  1. Waaa.. emrgncy room??bez!.. xckp kaki tgn.. pnt men lari2 kn?? heheee... Pe2 pun..mmg sgt sdih ble xdpt slmtkn ptient kn?? tp..redha jelh.. aslkn kmo dh try y sbaik mungkin.. Tuhan lebih sygkn arwah.. b cool ye.. Al-fatihah..

    ReplyDelete
  2. iye, al fatihah utk arwah.. sesungguhnya tiap2 yg hidup pasti akan merasai mati.. huhu..

    ReplyDelete
  3. yup... penat belari kat emrgncy room 2...
    walaupon skill xbrape nak ckop lg..
    hhhehehehe

    ReplyDelete